Ticker

6/recent/ticker-posts

“Siapa yang berkokok tu?” - Mas Idayu beri amaran kepada rakan artis jangan masuk campur kerja juri, stesen TV pun tak pernah tegur

 


PENYANYI Mas Idayu nampaknya mempertahankan teknik pengadilannya dalam siri realiti Famili Duo susulan beberapa selebriti tempatan yang mengkritik cara penjuriannya.


Beliau telah mempersoalkan mengapa mereka kini hanya bersuara menentang kenyataannya kepada peserta selepas 16 tahun sebagai juri profesional.


Di samping itu, katanya, beliau hanya bertindak dalam menjalankan tugasnya sebagai juri dan beliau tidak ambil peduli dengan kata-kata mereka.


"Siapa yang berkokok tu? Mereka memang tak kenal Mummy (panggilan Mas) ke selama 38 tahun dalam industri dan 16 tahun kerja sebagai juri? kenapa baru sekarang mereka nak berkokok?


"Saya tak peduli dengan kata-kata mereka kerana saya hanya melakukan kerja saya. Saya mohon, jangan masuk campur urusan kerja penjurian saya.


"Kalau ada yang kata saya menjatuhkan maruah peserta, terserah mereka. Itu mungkin tanggapan mereka sahaja kerana saya tahu cara saya menegur adalah kerana sayang dan bukan bersifat peribadi," katanya ketika dihubungi mStar.

Mas Idayu menjelaskan bahawa dengan membuat komen ikhlas terhadap persembahan Sissy Imann dan Naim Daniel,  yang menjadi perdebatan ramai sejak beberapa hari ini..


Beliau seterusnya menyatakan bahawa kru produksi tidak mengeluarkan sebarang amaran kepadanya untuk tidak memberikan komen pedas kepada calon sebelum beliau menandatangani kontrak untuk program tersebut.


Dia mendakwa bahawa ini menunjukkan bahawa TV3 sendiri meluluskan personanya dan bahawa mereka tidak pernah melarangnya daripada bersikap tegas dalam penilaiannya.


Oleh itu, jelas bahawa TV3 tidak mempunyai masalah dengan pendekatan penilaiannya dan bahawa dia hanya menjalankan tugasnya sebagai juri dengan menawarkan pandangannya yang jujur.


"Saya hanya menjadi diri sendiri dan sebelum menandatangani kontrak pun, pihak produksi tidak memberi sebarang syarat cakap jangan terlalu marah, jangan terlalu kasar.


"Dalam mana-mana program stesen TV pun saya tidak pernah diberi amaran. Ini bermakna mereka suka dengan karakter saya. Betul tak? Bila kita tidak ditegur maksudnya karakter itu memang diperlukan," ujarnya.


Mas berpendapat bahawa Sissy dan Naim akan melihat kritikan itu dengan baik kerana ia adalah satu-satunya matlamat beliau untuk memperbaikinya.


Nampaknya Mas berpendapat kritikannya terhadap peserta bertujuan untuk membantu mereka mengasah kebolehan dan persembahan mereka.


Daripada mengambilnya secara peribadi atau negatif, dia mahu mereka melihatnya secara positif dan belajar daripadanya.



"Kepada Sissy dan Iman, awak kenal Mummy,kan? Saya marah sebab saya sayang. Saya tahu mereka berdua memang berbakat besar.


"Cuma silapnya pada minggu tersebut mereka membuat persembahan di luar kemampuan mereka. Peserta lain patut cemburu kerana saya marah Sissy dan Naim bermakna saya peduli tentang mereka," jelasnya.


Sumber : mStar Online

Post a Comment

0 Comments